Alvheim barnehage fikk nytt uteområde

ULNA- barnehagen på Kløfta, Alvheim barnehage, er en 4 avdelings barnehage med plass til 60 barn i alderen 0-6 år. Barnehagen har en flott beliggenhet, rett over veien for skogen, og med gangavstand til sentrum av Kløfta og til Åreppen skole.

Alvheim barnehage har vært i drift siden 2005 og i 2008 tok ULNA- barnehagene over barnehagen.  Alvheim barnehage's mål er å skape et trygt og utviklende miljø. Kvaliteten på samspillet og relasjonene mellom barnet og den voksne, er det viktigste arbeidsområdet i barnehagen.

Barnehagens visjon er: "Vi skaper et godt omsorgsmiljø som sikrer barna trygghet,trivsel, utvikling og læring."

ULNA- barnehagene har siden 2008 gjort flere oppgraderinger i Alvheim barnehage. I oktober har barnehagen fått et reelt løft, i form at et helt nytt uteområde. Og i et par uker har forventningsfulle barn og ansatte sett på at det nye uteområde har tatt form.

Fredag 9. oktober var det duket for offisiell åpning av uteområdet. Barn og ansatte samlet seg til en høytidlig åpning med klipping av rødt bånd. Pia Walmann, Tjenesteleder, hadde invitert tidligere Tjenestelder og nypensjonerte Anne- Britt Ottesen for å gjennomføre det ærefulle oppdraget.

Barna er glade for endelig å få leke i og utforske den nye flotte lekeplassen sin.

Bildet kan inneholde: 2 personer

Pia Walmann, Tjenesteleder i Alvheim Barnehage, testet også ut den nye lekeplassen.

Gratulerer med ny lekeplass!